Menüü

Carlsberg Grupp avaldas 2022. aasta majandustulemused

Nii Saku Õlletehas kui ka ettevõtte emafirma Carlsberg Grupp nendivad, et vaatamata väljakutsete rohkusele oli 2022. aasta edukas ning saavutati tugevad tulemused. Carlsberg Grupi orgaaniline müüdud jookide maht kasvas möödunud aastal 5,7 protsenti 125,4 miljoni hektoliitrini. Ettevõtte müügikäive kerkis 16,9 protsenti 70,3 miljardi Taani kroonini (9,45 miljardit eurot) ning tegevuskasum ulatus 11,5 miljardi kroonini (1,55 miljardit eurot).

„Kontsern saavutas 2022. aastal tugevad tulemused tänu meie töötajate muljetavaldavale pingutusele kogu grupis ja meie strateegia jätkuvale heale täitmisele. Hoolimata paljudest väljakutsetest, sealhulgas Ukraina sõjast, tõusvatest energia- ja toormehindadest ning pandeemia mõjust, saavutati tugevad tulemused ja hea kasumi kasv. Kogu aasta jooksul oli peamiseks prioriteediks meie Ukraina kolleegide turvalisus ja heaolu, kelle vastupidavus, julgus ja tugevus on meile sügavat muljet avaldanud.,“ rääkis kontserni tegevjuht Cees ’t Hart.

Carlsberg Grupi ettevõtete müüdud jookide kogumaht kasvas möödunud aastal 5,7 protsenti 125,4 miljoni liitrini. Lääne-Euroopa turud näitasid 5,4-protsendilist, Aasia turud 10,3-protsendilist  kasvu. Kesk- ja Ida-Euroopa piirkond oli mõningases languses 0,1 protsendiga, ilma Ukraina turgu arvestamata oli aga regiooni müügimahtude kasv 4,9 protsenti.

Kontserni raporteeritud tegevuskasum oli 11,5 miljardit krooni ning puhaskahjumiks kujunes 1,063 miljardit krooni, seda mõjutasid mahakandmised 10,7 miljardi kroonises mahus (enamus sellest seoses Venemaa äritegevusega). Mahaarvamisteta kasvas kohendatud puhaskasum 39,6 protsenti 9,7 miljardi kroonini.

Kontserni müügikäive hektoliitri kohta kasvas 9 protsendi võrra ja see suhtarv kasvas kõigis regioonides. Joogitootja peamistest brändidest kasvasid Carlsberg 14 protsenti, Tuborg 9 protsenti, Grimbergen 11 protsenti ja Somersby siider 1 protsent.

„2023 saab olema järjekordne väljakutseid pakkuv aasta, kuid meie ettevõtte strateegiline-, organisatsiooniline- ja finantsseisund on tugev ning oleme kindlad, et meie eesmärgipõhine ja tulemustele suunatud kultuur juhib jätkuvat jätkusuutlikke ja pikaajaliste väärtuste loomist. Meie strateegia SAIL’22 on meie teekonda edukalt juhtinud alates 2016. aastast. Järgmiseks viieks aastaks teele asudes aitab meie uus strateegia SAIL’27 kontserni ambitsioonikat, pikaajalist ja strateegilist suunda hoida. Osana SAIL’27-st seab meie täiustatud kestlikkuse programm „Koos nulli suunas ja edasi“ meile ambitsioonikad verstapostid aastateks 2030 ja 2040,“ sõnas Hart.

Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul on Saku Õlletehas vaatamata väljakutsete rohkele aastale tublisti hakkama saanud. „Kahtlemata on meid ja kogu joogisektorit tervikuna kõige rohkem mõjutanud Venemaa algatatud laiaulatuslik verine agressioon Ukrainas ja sellest tingituna Venemaaga igasuguse äritegevuse lõpetamine, mis nõudis möödunud aastal paljude plaanide kiirkorras ümbertegemist," rääkis Härms.

Saku Õlletehast mõjutab Jaan Härmsi sõnul jätkuvalt enim klaaspudelite puudus, mis sundis ettevõtet muutma oma müügi- ja tootmisplaane terveks 2022. aastaks – mitmed tooted, mis olid algselt plaanitud lansseerida pudelis, muudeti purgitoodeteks ning mõningatel juhtudel sai plaanitud toote turuletoomine suisa tühistatud.

„Palju peavalu põhjustas meile aasta lõikes ka see, et kordades on tõusnud energia hind, samuti kõikide meie jaoks vajalike muude sisendite ja materjalide hinnad, sest tarnijate tootmiskulud on suurenenud – klaaspudelite ostuhind on sõltuvalt pudeli tüübist ja tootmiskohast tõusnud keskmiselt ligi kaks korda, niisamuti on tõusnud ka alumiiniumpurkide ja plastpudelite hinnad. Kallinenud on oder ja linnas, aga näiteks ka süsihappegaas, mida me õlletegemisel kasutame,“ rääkis Härms.

Saku Õlletehase müügimahud 2022. aastal kokku olid 112,8 miljonit liitrit. Ettevõtte müügikäive kasvas 4 protsenti. Saku Õlletehase kõige populaarsemad tooted koduturul on Saku Originaal, Karl Friedrich, Rock ja Saku On Ice.

2023.aastale vaatab Saku Õlletehas vaatamata väljakutsetele otsa lootusrikkalt. „Ei ole selgeid märke aga lootus ja ootus on, et ehk sisendite nagu energia, transport, tooraine, pakkematerjalid jm, hinnatõus siiski sel aastal peatub ja teatud asjadel isegi langeb. Käesoleval aastal soovime loomulikult oma kasumlikkust hoida, aga see saab olema kindlasti väga raske ülesanne," lausus Härms.

 Saku Õlletehase juht märkis, et kuna inflatsioonist tulenevalt kallinevad ka väljamüügihinnad, siis müügikäibes on oodata mõningast kasvu. „Samas müügimahtudes prognoosime siiski väikest langust, kuna üldist majandussituatsiooni arvestades võib tarbijate reaalse ostuvõime kahanemist prognoosida aastaks-kaheks, võib-olla isegi kolmeks," lisas Jaan Härms.

 Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.