Menüü

Carlsberg Grupi esimese kvartali tulemusi mõjutas enim majanduslik ebakindlus

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupp alustas 2025. aastat tugevate käibenäitajatega, kuid orgaanilised ehk omandamisi arvestamata tulemused olid tagasihoidlikud – kontserni kogu müügikäive kasvas 17,4% 20,1 miljardi Taani krooni ehk 2,7 miljardi euroni, samas omandamisi arvestamata kahanes orgaaniline müügikäive 1,5%. Kogu grupi lõikes kasvas müüdud jookide maht 14,5%, orgaanilises võrdluses kahanes see aga 2,3 protsenti.

Carlsberg Grupi tegevjuhi Jacob Aarup-Anderseni sõnul alustas Carlsberg Grupp aastat tagasihoidlikult. „Meie esimese kvartali tulemused olid tagasihoidlikud, olles enim mõjutatud tarbimiskindluse langusest suurenenud makromajandusliku ebakindluse keskkonnas. Samuti mõjutas meie tulemusi õllebrändi San Miguel litsentsilepingust loobumine,“ ütles Carlsberg Grupi tegevjuht Jacob Aarup-Andersen.

Esimeses kvartalis viis Carlsberg Grupp lõpule ka ettevõtte Britvici omandamistehingu ja refinantseerimise Suurbritannias. „Esimese kvartali tulemused Suurbritannias ja Iirimaal ning meie äritegevuse tugevus seal annavad meile kindlust. Oleme endiselt veendumusel, et sellest omandamistehingust sünnib pikaajaline väärtuse kasv,“ kommenteeris Jacob Aarup-Andersen.

Carlsberg Grupi tegevjuht lisas, et vaatamata tagasihoidlikule stardipositsioonile püsib kontserni aasta tuluprognoos samal tasemel. „Meid rõõmustab positiivne areng Hiinas, tugev kasv Indias ja head tulemused Suurbritannias. Meie kogu aasta tuluprognoos jääb samaks,“ lisas Aarup-Andersen.

Carlsberg Grupi müügikäive kasvas omandamisi arvestades 17,4% 20,1 miljardi Taani kroonini. Lääne-Euroopa turgude kasv oli 31%, Aasias 1,2% ning Kesk- ja Ida-Euroopas 12,6%. 

Jookide müük liitrites – nii õlled kui muud joogid – näitas aastatagusega võrreldes 14,5-protsendilist tõusu ja ulatus 33,4 miljoni hektoliitrini, omandamisi arvestamata aga 2,3-protsendilist langust. Lääne-Euroopa orgaaniline müügimaht kasvas 0,8 protsenti,  Aasia ning Kesk- ja Ida-Euroopa ning India turud näitasid vastavalt 2,1-protsendilist ja 1,7-protsendilist langust.

Võrreldav tulu müüdud jookidelt näitas väikest kasvu kõikide turgude arvestuses – 1% Lääne-Euroopas ning nii Aasias kui Kesk- ja Ida-Euroopas 2%.

Tootekategooriatest näitas parimaid tulemusi alkoholivaba õlle kategooria, mille maht kasvas suisa 15 protsenti. Preemiumklassi õlle maht kasvas vastavalt 4 protsenti, „beyond beer“ kategooria näitas 6-protsendilist kasvu ning karastusjookide kategooria oli 4-protsendilises languses.

Joogitootja peamistest brändidest kasvas Brooklyn müügimaht 10 protsenti, Tuborg kolm protsenti ning Carlsberg üks protsent. 

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.